President Trump Headline

Donald trump newspaper

Yesterday’s Boston Globe released a satirical front page that was meant to warn readers about what they think could happen if Donald Trump became President.  The fake front page, dating April 2017, features such headlines as “Deportations to Begin”, “Markets sink as trade war looms” and “New libel law targets ‘absolute scum’ in press”.  While the front page includes jokes (such as renaming Yellowstone Park “Trump Park”), it does make a serious point about what many fear could happen during a Trump Presidency.  The paper has called the satirical front page an “exercise in taking Donald Trump at his word” meant to create a dialogue about the what a Trump presidency would look like.  While many mocked Trump’s initial call to run for office, he’s been gaining plenty of support, and a Trump presidency seems more and more likely.

Many of the articles on the satirical front page feature actual quotes from Trump, including his pledge to deport illegal immigrants and his comment that 70-75% of reporters are “absolute scum”.  One of the articles jokes that Megyn Kelly has been “placed on a White House blacklist”.  The page also warns of a potential “global recession” from Trump’s trade barriers, as well as an article about American soldiers refusing orders to kill ISIS families, referring to a comment from Trump that the military should “take out” the families of terrorists.

When readers open up the section, there’s a full-page editorial on the second page titled “GOP Must Stop Trump”, that suggests a Cruz presidency would be “perhaps more dangerous”, and the Republican party should instead rally behind Mitt Romney or Paul Ryan.  The actual news didn’t come until the third page.

Trump was not amused.  He called it “stupid”, and in a rally in Rochester ridiculed the “worthless” paper.  He said that the Globe “made up the whole front page”, which is his words is “no different from the whole paper”.  Trump also mocked the previous owner of The Globe, The New York Times Company, who purchased the paper for $1.3 billion and then sold it two decades later for a relatively paltry sum of $70 million.